​Amenda ar putea fi impusă în câteva săptămâni, pe fondul acuzațiilor că marile companii au setat prețurile și au conspirat pentru a întârzia noile echipamente de control al emisiilor.
Amenda ar putea atinge un record de 1,4 miliarde de euro, în urma unui dosar care analizează cei șase producători dominanți europeni încă din 1997.
Potrivit legislației UE, cartelurile pot primi amenzi de până la 10% din veniturile globale, ceea ce înseamnă că amenda maximă pe care producătorii de camioane o pot primi este de 10,7 miliarde de
euro, scrie FT.
Printre companii, DAF a pus deoparte 945 de milioane de dolari pentru a plăti eventualele penalități, în timp ce Daimler a pregătit 672 mil. dolari, Iveco 500 mil. dolari, Volvo 444 mil. dolari,
potrivit FT. Scania, divizia de camioane de la Volkswagen, a anunțat că încă nu a pus deoparte bani pentru amenzi.
Producătorul MAN este cel care ar fi semnalat neregulile și este posibil să scape de amendă.